هفته‎ی پیش ننوشتم چون دروغ چرا، خیلی وقت نکردم که برای MCAT درس بخونم...

استرس!
دیگر به شدت سطح استرسم بالا رفته. الان 4 روز هست که بدون وقفه هر شب مدیتیشن انجام میدم که تا جایی که میتونم این استرس رو کنترل کنم. میدونم که تمرین با استرس به هیچ دردی نمیخوره. مخصوصا برای قسمت CARS که فکر آزاد باعث میشود که پیشرفت کنم.

هفته ی پیش هم کلا نتونستم باشگاه برم. اشتباه خودم بود که آخرین باری که رفتم چون عجله داشتم خوب بدنم را گرم نکردم و به کمرم آسیب زدم. برای اون 3 روز هم مجبور شدم خونه بمونم و خیلی تحرک نداشته باشم! ورزش خودش خیلی باعث کم شدن استرس میشه و برای من مخصوصا فشار های ذهنیم رو به فشار های فیزیکی تبدیل میکنه که خیلی بیشتر قابل تحمل است! من ترجیح میدم بدنم درد داشته باشه تا ذهنم خسته باشه!

اقتصاد، سیاست، دلار

یکی از بزرگترین استرس های زندگی مهاجران در خارج از ایران وضعیت اقتصادی و قیمت دلار است. در یک جمله کیفیت زندگی مهاجران به شدت به قیمت دلار در ایران مربوط میشه. مخصوصا افرادی که هنوز منبع درآمدشان از ایران است. مثلا قیمت 1 لیتر بنزین که 1 دلار است امروز 4،000 تومان و هفته ی بعد 8،000 تومان میشود. چطور میشود اینگونه برای آینده برنامه ریزی کرد؟

در این دوران سخت با هر ایرانی در کانادا صحبت کنید بحث به دلار کشیده میشود! و این خودش باعث یک فشار ذهنی سنگین میشود. دور شدن از این اخبار و اوضاع هم بسیار سخت است ولی از آنجایی که من خیلی دیگر برای امتحانم وقتی ندارم، تصمیم گرفتم که کاملا ارتباط خودم را با بقیه مهاجران، کانال ها و گروه های تلگرام، و اخباری از این قبیل قطع کنم. واقعا دیگر چاره ای نیست. خدا رو شکر پس انداز ناچیزی در حساب بانکیم دارم که بتونم این 2 ماه رو بدون دغدغه فکری زندگی کنم. الان مهمترین چیزی که من باید برایش انرژی بگذارم امتحانم است. خوش بین هستم که مسائل مالی رو میشه در آینده بعد از امتحان حل کرد.




این قسمت رو کوتاه نوشتم، ولی بالاخره نوشتم!!


این رو باید دیروز مینوشتم ولی راستش کمی از خودم ناراحت بودم برای همین جرات نمیکردم خیلی به هفته ای که گذشت فکر کنم و راجع بهش بنویسم! کمی کم کاری کردم این هفته، و نمیدونم که چرا خودم را مشغول کارایی کردم که ربطی به اهداف من نداشت...شاید چون یک بار نمره ی خوب گرفتم فکر کردم دیگه سختی های راه تموم شده؟ نمیدونم والا...

در آخر ممنون از شمایی که این متن رو تا انتها خوندید و مرسی از پیام های زیباتون که برام مینویسید. باعث دلگرمیست :)